11. sep. 2015

Burda(ish) kjole

Den her kjole har været undervejs i lang tid efterhånden. Jeg har kigget på mønsteret fra Burda (Two tone shirt dress fra 10/2014 bladet) flere gange, fordi overdelen er ret fin. Men skørtet er bare helt off, synes jeg, så det er ikke lige blevet til noget alligevel. Til sidst tog jeg mig sammen, og tænkte at jeg bare kunne sætte en anden underdel til i stedet. Jeg lavede en prøvemodel af overdelen (og viste den på Instagram), og så tog det ellers kun en 3 måneder at beslutte mig for underdelen. Nej, hurtige beslutninger står ikke lige øverst på min kompetenceliste, men det lykkedes til sidst at lande på et skørt med en anelsen tulipan facon, og dejlige store lommer.

Da kjolen endelig var færdig, havde jeg faktisk pillet ved stort set alle aspekter af mønsteret. Taljen er hævet, den lille krave er røget ud, skuldrene er lagt lidt ind, ærmerne gjort smallere og kortere, og så har jeg lagt en anelse mere stof til over brystet, så den ikke var decideret uanstændig. Og ja, udskiftet underdelen med en - hvis jeg selv skal sige det - meget pænere version. Men NU er den også blevet god, synes jeg!

Jeg har desværre kun lige mobiltelefon til rådighed i øjeblikket, så bær over med den lidt crappy billedkvalitet.

This dress has been on the way for a long time now. I found this Burda Pattern (Two tone shirt dress from the 10/2014 magazine) and really liked the top, but the skirt is just so wrong! So I decided to use the top with a different skirt, made a muslin of the top (and showed it on Instagram), and from there it only took me like 3 months to decide on the skirt part. (Yes, I am a terrible decission maker) I ended up with this slightly tulip shaped skirt with big pockets.

When I finished the dress, I had pretty much altered the entire pattern. I raised the waistline, skipped the collar, took in the shoulders, changed the sleeves and added a bit of fabric over the chest to make it decent, and of course added a new - and much nicer, in my humble opinion - skirt.
I am quite content with the result. Always room for improvement, but I guess that will never change.

My phone is the only camera I have available at the moment, so please bear with the poor photo quality here.












6 kommentarer:

  1. Super flot - ville ønske jeg havde dine evner

    SvarSlet
  2. Nøj, hvor ER den fed..!!
    Jeg har forgæves ledt efter et mønster med netop sådanne lommer, har du selv lavet mønstret, eller brugt et færdigt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak:-) Jeg har selv lavet mønsteret;-)

      Slet
  3. Den ser virkelig fin ud :-) Jeg elsker lommer i kjoler, og overdelen ser simpelthen så fin ud. Sejt at du har taget det fra mønstret du gerne ville have - og selv tilført resten. Håber du har lyst til at dele flere billeder på et tidspunkt

    SvarSlet
  4. Mange tak skal du have:-) Jeg håber jeg kan få taget nogle bedre billeder på et tidspunkt, så jeg kan vise lidt mere;-)

    SvarSlet

Template by Pink + Lola